Welcome to my paradise... | Dashboard | +Follow
KLIK!
//Wonderful Pink
Welcome



Assalamualaikum & Haii !
Terima kasih datang blog Ira !
Jangan lupa follow & tinggalkan link blog awak semua :)
*Nak jadi bloglist saya ? Senang jee , bagi tahu saya di chatbox !


Magic Portal

Story About Links Stuff


Tagboard



Music




Credits



Template By SharifahEepa
Image by we?it
Jaga Hati Orang Senang Saja
Thursday 5 April 2012 | 10:09 am | 0 0 0 Comment(s)
Assalamualaikum & Haii semua !
Hari ni Ira nak mengadu kat awak semua yg sudi baca post Ira yg tak seberapa baik ni , tapi masih di tahap yg okay ! Hahaha .
Hari ni rasa geram bercampur sedih sesangat-sangat .. ye laa mana taknya , Kita asyik kena jaga hati orang lain je , tapi hati kita ? Tak ada siapa pun yg nak jagakan ? Selalunya macam tu lah :). Yes , memanglah diorang semua nampak diri kira happy go lucky je . Tapi dalam hati ini siapa yang tahukan ? Tak ada orang yang tahu perasaan kita .. melainkan Allah . Ira pun manusia macam diorang , ada perasaan .. Kadang-kadang bila kita terlalu menjaga perasaan orang lain , kita tak sedar yang hati kita & perasaan kita sendiri yang sakit ! Bila kita tegur kesalahan diorang je , diorang mulalah nak marah Ira . Apa salah Ira ? Ira cuma tegur kesalah diorang je kan ? Salah ke ? Tak salah bukan ! Lepastu kenapa orang suka mencari kesalah orang lain daripada diri mereka sendiri ? Bila fizikal seseorang itu tak cantik , mulalah nak mengata orang . Ehh , Hello !! Itulah yang dimaksudkan dengan "SEMUA MANUSIA DALAM DUNIA NI TIDAK SEMPURNA"
Diorang yang selalu mengata tentang orang lain ni tak fikir ke perasaan orang lain ? Kesian mereka yang dikata tu kan ! Itu semua bukan kehendak kita , tetapi kehendak Tuhan Yang Maha Esa . Dia yang menentukan fizikal kita dan semuanya jadi , janganlah kita nak mengata orang lain kerana sesungguhnya kita hanyalah manusia biasa dan kita bukanlah manusia yang sempurna . Jadi jangan nak berlagak ye ! Jagalah hati orang lain kerana jika kita menjaga hati orang lain pasti hati kita akan dijaga juga :)

Berdiam lebih elok daripada berkata-kata.


Older Post | Newer Post